تقریبا دو سالی می شود که از موضوع فیس لیفت تارا میگذرد، اما تاکنون هنوز انجام نشدهاست. چرا که طراحی این خودرو چندان مورد پسند مردم نیست. به همین جهت سعی کردیم به صورت اختصاصی طرحی از فیس لیفت این خودرو را آماده، و به ایران خودرو پیشنهاد کنیم.
بیشتر بدانید: امین آزاد سردبیر بیت ران، مستندساز و مهندس مکانیک؛ پیوند رسانه با مهندسی
بیشتر بدانید: بررسی نسلهای لندکروزر از جنگ تا جاده؛ زیر و بم غول افسانهای صنعت خودرو
در کانال آپارات بیت ران ببینید:
ایده فیس لیفت تارا
برای فیس لیفت تارا از هوش مصنوعی کمک گرفتیم. اما از او خواستیم که فیس لیفت با حداقل تغییرات انجام شود و در چهار چوب یک خودروی اقتصادی حداکثر ۱۵ هزار دلاری قرار بگیرد. همچنین محدودیتهای ساخت قالبهای بدنه و حتی چراغها در ایران خودرو را نیز به او گوشزد کردیم و از او خواستیم تا فرض کند این پروژه، قرار است با مشارکت شرکت پژو انجام شود. خودروی پژو ۳۰۱ که نسخه فرانسوی تارا است هم برای الگو به هوش مصنوعی معرفی شد.

تحلیل طراحی
همانطور که مشاهده میکنید فیس لیفت تارا خودروی شاهکاری از کار در نیامده، و نباید هم در میآمد. اما حالا با یک خودروی متناسبتر طرف هستیم. اگر به بغل خودرو دقت کنید متوجه میشوید که تقریبا دست نخورده باقی ماندهاست و تنها طرح دستگیرهی درها و خط زیر درها اندکی تغییر یافتهاند. چرا که پر هزینه ترین بخش تولید بدنه یک خودرو، بخش جانبی آن است چون از قالبهای بسیار بزرگی برای فرم دهی استفادهمیکند. از همین رو این بخش باید تا حد ممکن دست نخورده، باقی بماند.
چراغ های جلو نیز طراحی ساده و تختی دارند.
در بخش عقب خودرو، چراغهای به هم پیوسته که مناسب خودروهای عضلانی پهن پیکر هستند، حذف شدهاند. به جای آنها اما از چراغهای مستطیلی استفادهشدهاست که فاصله زیاد آنها، جبران عرض کم خودرو را می کند. اینگونه تارا پهنتر از آنچه هست دیدهمیشود.
فیس لیفت تارا نشان میدهد چنین طراحیهای ساده، و صادقانهای مناسب خودروهای اقتصادی هستند و نباید سعی کرد با استفاده از المانهای یک خودروی ۱۰۰ هزار دلاری در یک خودروی ۱۰ هزار دلاری، هماهنگی و تناسب آن را از بین برد.



عقبش رو از ساینا s الهام گرفته 😁☺️
طراحی عقب خودرو خیلی قدیمی و ناپسند هست
مثل طراحیهای ۴۰ سال پیش
عین مملکت بازگشت به عقب
زحمت کشیدید
همین نسخه اولیه که قشنگتره
جلوی خودرو قابل تحمل هست ولی نمای عقب قبلی خیلی بهتر از این فیس لیفت هست.
جلوش خیلی خوشگله ولی عقبش افتضاحه
تارا ماشین زیبایی است خرابش نکنید
افتضاح تر از افتضاح؟
طراحی هوش مصنوعی برای چراغ های جلو تارا خیلی زیباتر به نظر میرسه اما طراحی خود تارا برای چراغ های عقب قشنگتره. اگر ایران خودرو این طراحی جدید چراغ هارو برای تارا در نظر بگیره در فروشش موفق تره هرچند که البته بایه کد و قیمت جدید براشون کاری نخواهد داشت.
شاید اگر به جای تارا ، خود پژو ۳۰۱ رو فیس لیفت میکردید،شاید طرح جذاب تری ب وجود میومد
البته در طراحی خطوط کاپوت هم به شکل تصویر هوش مصنوعی باید تجدید نظر کنند ،طراحی خطوط کاپوت هوش مصنوعی خیلی زیباتره.
هرچی ماشین تا حالا ساختین اندازه این عکس تارا زیبا نبوده….میدونید جریان چیه ؟مردم همینو می پسندند اما برای کارخانه قابل هزم نیست عادت کرده به آشغال ساختن و چرت و پرت ساختن وگرنه همین تارا فیس لیفت خیلی هم زیباست
جلوش خوبه کلی نمای عقب از نمای عقب تارای فعلی هم بدتره …
خودش از فیس لیفت هوش مصنوعی که زیباتره
خیلی فیس لیفت اش بهتر شده
اها این تارا خوبه
نه آقا بدتر شد که
رفت به دوران تیبا و رنو سیمبل
جلوش عالی شد
ولی نمای عقبش شده تیبا و رنو سیمبل که
عالیه
بنام خدا. بزرگترین مشکل طراخی بیرونی تارا قسمت عقب ان میباشد اتفاقا طراحی جانبی و درهای این خودرو کاملا قابل قبول هم به لحاظ فنی و تولیدی و هم زیبایی است چراغها و نمای جلویی ان هم هرچند میتوانست بسیار بهتر باشد اما تاحدی قابل قبول است طرح هوش مصنوعی هم مناسب اما هنوز نیاز به چند اصلاح درعقب دارد
طرح آقای محمدزاده خیلی قشنگه
قشنگترین طرح از تارا که دیدم مال ایشونه
صد رحمت به طراحی الانش، شبیه لگن شده از پشت سر و طراحی جلوش هم از ابهت انداختش و جمع و جور شده و شبیه ماشینای خیلی اقتصادی شده
از بیت ران خواهش داریم دیگه فیس لیفت نکنه، شاید خدایی نکرده یکی از مدیرا از طرح های شما خوشش بیاد و بزنه
کم چرت بگید صد هزار دلاری چطور ماکسیمای ۲۵هزار دلاری بهترین طراحی موتور ایمنی همه چی رو داره اونم با نیروی کار گران مواد اولیه ی گران تر چرا خودرو های چینی ده هزار دلاری طراحی خیلی بهتری دارند یاد بگیرید توجیه الکی نکنید
جلوش طرحش متوسطه خیلی جدید نیست میتونید از طراحی تویوتا یاد بگیرید عقبش خیلی زشته شبیه آعودی ۲۰۰۶
مشکل تارا طراحی از بغل و جلو خوبه ولی نمیدونم کدوم شنگولی قسمت عقب رو طراحی کرده واقعا افتضاح به تمام معنا. یعنی باید تو زشترین ها ثبتش کنن.
جلوش قشنگه بروز، عقبش قدیمی
این چراغ عقب مربوط بخ خودروهای دهه۲۰۰۰تا۲۰۱۰ میلادیه. عقب خودرو دقیقا از تویوتا کرولا ۲۰۰۹ کپی برداری شده که کاملا منسوخه. کمترین تغییر تبدیل چراغهای خطر به چراغهای ال ای دی خطیه که نیازمند تغییر در قالبهای فلزی بدنه نیست. با کمی تغییر بیشتر یعنی اضافه کردن زه کروم به بیرون زدگی بالای پلاک عقب می توان نمای مدرن تری به نمای عقب بخشید
تارا مشکلش داشبورد بسیار ساده شه
همین تارای فعلی زیباتره !
شبیه پژو ۳۰۱ سال ۲۰۱۷ قشنگ دوباره کپی برداری ایران خودرو شروع شد 🤒🤕🤮
تیپ فیس قدیمی تارا خیلی بهتره
هم عقب و هم جلوی تارای ایرانخودرو از این طراحی شما قشنگتره.طراحی افتضاح
بنظر من نمای عقبش که دوستان خیلی ایراد گرفتن شاید کمی قدیمی بزنه ولی اتفاقا خیلی هماهنگی خوبی با بقیه بخشهای خودرو داره و خوب از آب دراومده. نمای جلوش هم خیلی بهتر شده. واقعا من اگه جای مدیریت ایران خودرو بودم تمام محصولاتم رو این مدلی با مشاوره هوش مصنوعی فیس لیفت میکردم
خیلی خیلی بهتر از تارای اصلی هست مخصوصا خط کنار در ها و بامپر جلوش ؛ اینایی که میگن قدیمیه طوره و فلان کجا زندگی میکنن و چی سوار میشن؟!
ملت درگیر طراحی هوش مصنوعی هستن
یا خدااااااااااااااااااا
شماها دیگه کی هستید. آخه چرا سر این طرح بحث میکنید! اصلا ویدئو در باره یه چیز دیگه ست.
این حتی طرح پیشنهادی به ایرانخودرو هم نیست.
جلوش خوبه ولی عقبش اصلا جالب نیست، چراغ های بزرگ که از خط بغل بدنه پیروی نمیکنند. طرح اصلی بهتره.
پشتش خیلی زشته
انگار سایناس
پشتش زشته
جلو این طراحی شما خوب شده اما عقبش مثل ساینا شده
به نظر من عقب طراحی فعلی خوبه اما به جا چراغ خطر پیوسته کلفت یه نوار باریک و ساده پیوسته بزارن خیلی بهتر میشه.
سلام، آقا را هوش مصنوعی؟؟ به من میگفتید سه بعدیشو براتون طراحی میکردم از این هم قشنگ تر… من خیلی متخصص نیستم ولی توی اینترنت بنویسید decegani و سایت artstation رو باز کنید آخرین کارام هست
عشق است تارا
از هم قیمتهای خودش یه سرو گردن بهتره
قدرت هوش مصنوعی گند زد تو فیس این ماشین
انگار این یک بازطراحی هوش مصنوعی هست با محوریت شبیه سازی تارای پژویی در واقع همون ۳۰۱ با خودروهای سدان امریکایی و سدانهای ژاپنی با اصالت امریکایی مثل کمری و .. یک قدری برای خیابانهای ایران غریبه این طراحی..و خیلی دوره از تارای ما.